Subscribe

17 Mei 2010

Jelajah Blog versi 4.0 Ben Ashaari

 

Sambil menari di tengah laman,

Beriring gendang asyik dipalu;

Ben Ashaari blogger budiman,

Datang bertandang menerjah lalu…

header 1

Di kalangan bloggers Malaysia, nama Ben Ashaari sangat popular dan terkenal seantero Malaya sebagai seorang blogger yang sangat hebat dalam menjana traffik yang sesak ke blog beliau. Dalam tempoh tak sampai setahun, beliau telah berjaya meletakkan blog beliau sebagai antara yang paling kerap dikunjungi dengan pengikut setia yang sangat ramai. Antara faktor penyumbang adalah kerana adanya segmen “Terjah” di blog beliau yang mana beliau akan mempromosikan blog-blog yang lain dengan syarat mereka membuat satu entri khas untuk beliau. Konsep tolong-menolong ini ternyata telah membantu meningkatkan trafik sesama bloggers.

Jadi, saya pun nak mencuba nasib juga untuk mendapat sedikit “limpahan” pembaca-pembaca baru daripada blog beliau. Ayuh kita mulakan…

  • Header BEN ASHAARI BLOG

Seperti yang tertera di atas.

  • Berikan nama samaran dan nama blog anda. Ceritakan latar belakang blog anda. Lagi panjang lagi bagus. :)

Dalam dunia blog, saya menggunakan nama Azree Ariffin, yang juga merupakan nama pena dalam dunia penulisan. Memahkotakan “Hikayat Anak Kota” sebagai nama blog ini, secara asasnya saya menulis untuk mendokumentasikan segala kegiatan dalam apa jua bidang sekalipun.

Setakat ini, saya banyak menulis mengenai aktiviti-aktiviti sekitar dunia kampus, terutamanya kegiatan dalam bidang kebudayaan seperti berbalas pantun, deklamasi puisi, dan irama asyik gamelan yang baru beberapa purnama saya mesrai. Kadang-kadang, saya menulis juga mengenai pengalaman-pengalaman peribadi, tidak lupa juga kisah-kisah tentang keluarga tercinta. Saya juga merancang untuk menulis lebih banyak mengenai ilmu undang-undang yang saya tekuni di menara gading.

Pokoknya, ini blog tentang seorang anak kota yang mempelajari undang-undang dan punya minat yang mendalam terhadap alam budaya Melayu. Saya seboleh mungkin cuba untuk menulis menggunakan Bahasa Melayu yang betul dengan ejaan yang penuh, sebagai usaha kecil saya dalam menyebar-luaskan bahasa ke peringkat antarabangsa. Ia memudahkan proses terjemahan melalui aplikasi Google Translate yang dipasang di blog.

Harapnya, pembaca semua sudi bertandang ke blog saya dan kita boleh saling berkenalan dan bertukar pandangan dalam apa bidang sekalipun. Saya nantikan kunjungan anda!

Akhir kata, terimalah pantun daripada saya :

Wahai awan jangan mendung,

Mana rumpun hendak melata;

Wahai tuan jangan termenung,

Mari berpantun bersilat kata!

  • Dari mana anda tau mengenai Segmen ini

Melalui blog http://liza365.blogspot.com/. Blog yang bagus untuk di baca. Jom ke sana!

Begitulah catatan saya. Harap-harap Encik Ben sudilah singgah dan menerjah blog ini ye! Oh, saya dah pautkan blog Encik Ben di sini juga. :)

Wassalam!

1 komentar:

FA.SA'A berkata...

salam singgah dr blog Encik Ben!! :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan