Subscribe

08 Mei 2010

Jadi Hakim Pertandingan Bercerita

bercerita

Baru tadi selesai menjadi hakim pertandingan bercerita sempena IIUM CENSERVE’S Mentees Challenge 2010 anjuran Kelab Sendi UIAM. Comel sangat bila tengok budak-budak ni bertanding. Terkenang pula waktu kecil-kecil dulu. Semua nampak teruja sangat dapat bertanding di universiti Dah lama sungguh rupanya saya meninggalkan alam sekolah.

Acara ini melibatkan dua buah sekolah iaitu SK Sungai Buloh dan SK Bukit Maluri di mana mereka bertanding dalam beberapa acara seperti nasyid, futsal, bercerita, tilawah, dan beberapa lagi. Saya baru dapat makluman pada hari Khamis lepas daripada pihak Kelab Sendi yang meminta saya menjadi hakim pertandingan bercerita. Selain saya, mereka juga meminta Hafifi dan Dee. Wah, pertandingan bercerita yang diadili oleh budak-budak pantun.

IMG_2066

Dee, Hafifi & saya.

Pertandingan bercerita diselang seli dengan pertandingan nasyid. Mereka dikehendaki menceritakan kisah-kisah nabi dalam masa 8 minit. Saya bertugas sebagai hakim bahagian Isi, Bahasa, & Kreativiti.

Ini kali kedua sebenarnya saya menimba pengalaman sebagai hakim pertandingan, meskipun kecil-kecilan. Dulu, saya pernah menulis mengenai pengalaman jadi hakim deklamasi. Satu perasaan yang berbeza sebetulnya.

Terima kasih kepada Kelab Sendi UIAM yang telah menjemput.

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan