Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

19 Mei 2010

Tempat Letak Kereta Bertingkat

Siapa pernah tengok tempat letak kereta bertingkat macam ni? (Betul ke istilah ni?)17052010616

Setakat ini, saya rasa ini tempat letak kereta bertingkat yang pertama saya lihat di bangunan komersial. Dulu kalau tak silap pernah juga tengok konsep sebegini di tengah Kuala Lumpur, tapi yang itu memang binaan itu sendiri memang dikhaskan untuk parkir kereta. Parkir ini terletak di Centerpoint Bandar Utama, Petaling Jaya.

17052010615Ia berfungsi begini : Apabila tempat letak kereta sudah penuh, ia boleh dinaikkan ke atas dan akan muncullah satu lagi ruang kosong untuk diparkir di bawah. Maksudnya, kereta yang kita dah park sebelum ni, akan naik dan seakan-akan terapung-apung di atas kereta yang di bawah itu.  Ada butang yang disediakan untuk menaikkan atau menurunkan kereta kita. Masa saya pergi, saya nampak ada seorang pegawai keselamatan yang memang menjaga kawasan ini untuk pastikan semua orang tahu untuk gunakan “lif kereta” ni. Bimbang-bimbanglah pula kalau ada kereta yang terjatuh ke, terbenam ke. Huhu.17052010617Mula-mula saya rasa takut-takut juga nak parkir kereta di sini. Tengoklah landasannya. Mana tahu salah masuk ke apa ke. Sebab kereta kena betul-betul berada dalam kawasan tapak parkir itu supaya tak berlaku masalah bila ia naik dan turun sebab kawasannya agak sempit. 17052010618

Cool memang lah cool. Tapi terfikir juga kalau-kalau berlaku kemalangan seperti kereta kena hempap, ataupun mesin itu rosak sampai tak membolehkan kereta kita diturunkan. Adakah keselamatan kereta kita terjamin?

Kalau diberi peluang, adakah korang mahu meletakkan kereta di sini?

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan