Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

21 April 2010

Oshin & Anak-Anaknya

“Ambil limau di tepi beting,

Beting ada di kebun limau;

Kalau rimau gurunya kucing,

Kenapa kucing takutkan rimau?”

15042010495Dulu saya pernah menulis pasal batch kedua anak-anak Oshin sebelum ini di sini.

Tapi untuk pengetahuan, semua anak-anak 2nd Batch tu kalau tak silap sayalah, dah mati. Mati bukan sebab apa, tapi sebab si Oshin ni pi gonggong anak dia ke sana dan sini sampaikan dia sendiri pun dah lupa mana dia letak anak dia. Betul ni.

Kami pun confuse manalah si kucing bertuah ni bawak anak dia. Tengok-tengok tinggal seekor saja ada dalam tempat dia. Yang seekor lagi yang tinggal tu pun mati tak lama lepas tu. Tragis betul. Kalau manusia buang anak, ini kucing pulak tak ingat letak anak kat mana! Ish hilang ingatan betul.

Macam tu jugaklah dengan bacth anak-anak Oshin kali ini. Saya tak berapa pasti ini batch ke-4 atau ke-5, tapi memang dah banyak kali si Oshin ni beranak. Oshin lahir 3 ekor. Tapi seekor lagi dia lupa dia letak mana. Tiba-tiba tengok ada dua ekor saja yang terselamat.

Sekarang ni dah besar dah anak-anak kucing tu. Siap melompat-lompat lagi. Seekor warna emas sama macam emaknya. Seekor lagi warna campuran putih-emas-hitam. Mungkin ikut bapaknya agaknya.

15042010504

15042010505

Mereke berdua ni belum ada nama lagi. Tak tahu lagi letak nama apa. Yang pasti, salah satu akan diberikan kepada makcik saya. Satu lagi, mungkin, mungkinlah kami akan simpan. Tertakluk kepada kelulusan Tuan Haji dan Puan Hajjah kat umah ni. :)

15042010494”Tolong kami, bantu kami, keluarkanlah kami dari penjara dunia ini...lalalla”

15042010496  “Ish ish aku dah terlompat-lompat ni pun kau tak mau kasi aku keluar ke.

15042010498  “Tengok aku ni berdiri dah tak serupa kucing dah. Dah rupa macam beruang pun ada. Waaaaa. “

Wassalam!

3 komentar:

Liza berkata...

my kids have been have been asking for a pet and one option is a cat...but i told them no, knowing i will be the one yg kena bersihkan

Ahada Aihara berkata...

azree, oshin sgt cute la...anak2 dia pun cute juga...

Syamputra Razali berkata...

comeiinyerr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan