Subscribe

24 April 2010

Cuti & Sem Pendek

1.

Tempoh cuti kali ni kurang produktif sedikit. Makan, tidur, makan, tidur. Lebih kurang begitulah. Biasanya kalau waktu-waktu cuti begini, saya akan membuat senarai semak untuk perkara-perkara yang perlu saya langsaikan dalam tempoh percutian tersebut. Tapi kali ini tak tahulah kenapa. Macam tak ada perasaan nak buat benda-benda tu.

Jadi, saya cuti-cuti ni banyak dok rumah saja. Pelik juga. One Utama, The Curve, dan Tropicana City tu dekat je dan sekangkang kera dari rumah, tapi tak jugak pi. Kalau nak tengok wayang, pilih saja dari 4 panggung wayang yang dekat dengan rumah. Di One Utama ada 2. Di Cineleisure ada 1. Dan di Tropicana City yang tak pernah-pernah lagi saya& jejak itu, ada satu panggung wayang.

Tapi, on the bright side – cuti ini saya betul-betul luangkan masa saya dengan famili. Tiap-tiap malam, dinner bersama-sama. Lepas tu akan tengok berita di bilik Papa Mama sambil melayan Mama yang minta badannya diurut sebab katanya ada banyak angin. Memang betul pun. Bila saya urut, tak henti-henti Mama sendawa. Nasib baiklah saya pun tak ikut sendawa sekali, kalau tak bertambah riuhlah.

2.

Semalam saya pergi UIA, nak ambil barang-barang yang belum lagi saya bawak balik. Saya malas nak bawak balik semua, bukan sebab apa, tapi cuti ini cuma dua minggu saja. Nanti nak kena angkut lagi ke UIA. Jadi, kebetulan rakan sebilik saya ada sepanjang cuti ni, saya letak dulu di bilik sambil minta dia tolong tengok-tengokkan. Saya ada ambil gambar bilik – ingat nak tayang kat blog ni. Tapi nanti-nantilah ye.

Sebelum tu, pergi ke CELPAD untuk tanya pasal kekosongan kelas untuk semester pendek. Semester pendek ini saya cuma ada 1 subjek saja yang boleh ambil – English for Academic Purposes.

Saya pula tak dapat nak daftar subjek tu sebab hanya satu kelas dibuka dan saya tak sempat mendaftar – kelas itu dah penuh. Jadi saya ke CELPAD untuk tanya macam mana nak add secara manual. Mereka kata, untuk pelajar tahun ke-4, ada peluang untuk ambil, tetapi harus tulis surat dan sertakan dengan graduation audit. Harap-haraplah dapat ambil subjek tu. Kalau tak, susah juga nak selit dalam semester panjang.

Wassalam!

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan