Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

13 Ogos 2010

Ramadan Datang Lagi!

Sudah masuk bulan Ramadan. Seperti tahun-tahun sebelumnya, saya melaluinya dengan cukup sederhana. Tahun ini, tidak ada apa persiapan sangat yang saya buat. Lantaran kesibukan dengan Pesta Pantun MAKUM 2010 yang tarikhnya jatuh sejurus sebelum awal Ramadan, sedar-sedar saja sudah hendak mula puasa.

Biasanya, saya tak ada masalah sangat hendak memulakan puasa pada hari pertama. Malah, tarikh 1 Ramadan itu sebenarnya memang waktu kemuncak dalam memulakan azam untuk memperbanyakkan ibadah sepanjang waktu yang mulia ini. Moga-moga akan berkekalanlah azam tersebut.

Iftar pertama, memang sudah jadi tradisi untuk diadakan bersama keluarga tercinta. Itu sudah wajib. Juadahnya biasa-biasa sahaja, tidaklah ada apa yang berbeza, tetapi yang penting saat-saat bersama keluarga itu. Lagipun, rumah saya sangat dekat dengan kampus. Daripada berbuka seorang di mahallah, baiklah saya balik rumah menemani keluarga.

Setakat itu sahaja cerita awal Ramadan kali ini. Maafkan saya sebab meninggalkan blog ini sangat lama sebelum ini. Pertamanya, saya sangat sibuk dengan PPM’10 sehinggakan tak sempat hendak buat entri baru. Keduanya pula, ada sedikit masalah dengan sambungan internet di bilik kolej kediaman. Ini pun baru boleh sambung balik.

Baiklah, sehingga sini dulu. Mahu pergi ke Bazaar Ramadan membeli juadah berbuka.

Selamat berpuasa!

1 komentar:

Liza berkata...

welcome back and selamat berpuasa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan