Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

21 November 2009

Ronda-Ronda Ke KLIA


Mula-mula saya ingin berkongsi gambar-gambar aktiviti saya selepas habis periksa, tetapi bila hendak muat naik, komputer pula buat hal. Tapi bila fikir-fikir balik, tak mengapalah, saya kongsi tiga gambar yang ini saja. Gambar di atas ni saya tunjuk sebab ada perkataan "KLIA" itu.

Selepas saja periksa, malamnya saya dan Apiz pergi keluar makan. Kami menikmati makan malam di sebuah kedai Nasi Dalca yang bernama Kassim Mustafa di Kuala Lumpur. Apiz yang cadangkan makan di tempat itu. Jadi kami pun pergilah ke sana. Lebih kurang macam kedai mamak biasa tempatnya, bezanya - ada Nasi Dalca. Saya pun tak pasti apa bezanya dengan nasi kandar biasa yang selalu kita dengar itu.



Selepas itu, disebabkan malam masih muda, maka kami pun pergilah meronda-ronda. Alkisahnya ingin ke Putrajaya. Saja nak mencuba jalan - lepas ini kalau hendak memandu ke sana tak ada masalah sebab sudah ada pengalaman. Tambahan keadaan pada waktu malam yang mana jalannya sangat lengang membuatkan pemanduan jadi selesa dan boleh ke sana dengan cepat.

Maka, kami pun menyusur ke arah Putrajaya mengikut arah papan tanda. Tetapi, tiba-tiba Apiz telah didatangi dengan idea yang sangat menarik - untuk pergi berjalan-jalan ke KLIA. Menarik sungguh. Sambil jalan-jalan, boleh cuci-cuci mata melihat kesibukan lapangan terbang tersebut. Lagipun, melihat kapal terbang berlepas memang seronok. Alang-alang boleh lepak di food court KLIA yang sangat selesa itu.

Dalam sejam juga perjalanan nak ke sana. Saya rasa mungkin kami ikut jalan jauh, sebab kami ikut jalan yang menghala ke cheras. Seolah-olah kami merentas seluruh Kuala Lumpur dahulu. Sebab saya nampak papan tanda KL-Selangor-Negeri Sembilan. Saya pun hairan juga bagaimana boleh melintas ke Negeri Sembilan sedangkan KLIA dalam Selangor sahaja di daerah Sepang.

Kami pun ikut sajalah papan tanda. Dan akhirnya tiba di tempat yang hendak dituju. Teruja juga bila sampai sana. Rasanya itulah yang paling jauh pernah kami meronda setakat ini. Waktu pada ketika itu sudah dalam pukul 3 pagi. KLIA sangat lengang pada waktu itu. Jauh meleset daripada sangkaan saya. Food Court pun tutup. Ingatkan bila dah nama lapangan terbang, akan selalu buka, rupanya tidak ya. :)


Kami pun apa lagi, leka juga berambil gambar. Menikmati suasana bandara Kuala Lumpur yang begitu gah terbina indah itu. Dalam sejam juga di sana, selepas itu baliklah kami ke kampus. Rasa release sungguh berjalan-jalan begitu. Maklumlah, masing-masing sudah tidak ada apa lagi hendak difikirkan.

Sengaja saya tulis entri ini. Asyik tulis perkara berat-berat, sekarang bacalah pula cerita ronda-ronda saya. InsyaAllah nanti akan saya sambung entri-entri lain. Ada banyak acara yang masih belum saya laporkan di sini.
.
.
.

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan