Subscribe

22 November 2009

Inilah Adik Saya

Entri ini saya tujukan khas buat Ameer.



Adik saya seorang ini sedang menuntut di University of Salford, Manchester, United Kingdom. Bakal mengikuti jejak langkah ayahanda kami menjadi seorang Jurukur Bahan yang berjaya. Insya'Allah. Gambar ini adalah gambar yang ditangkap sebelum beliau berlepas ke UK.

Kalau tengok gambar di atas, memang orang akan keliru siapa abang siapa adik. Lagi-lagi sekarang ini, orang yang baru kenal kami akan mengatakan saya adik dan dia abang. Sebab dia lebih tinggi daripada saya. Aduhai, itulah kenyataan yang perlu saya terima. Umur pun dekat-dekat. Jarak usia kami hanya satu tahun.

Dari segi muka pun jauh beza. Waktu sekolah dahulu, ramai yang terkejut kami adik beradik. Rupa saya persis muka Papa, manakala rupa Ameer sangat mengikut muka Mama. Sebab itu rupa kami lain sedikit. Tetapi, walaupun rupa berbeza, kalau sudah nama adik beradik - dicincang air sekalipun, pasti takkan putus.

Sebut pasal umur tadi, kalau waktu kecil-kecil - umur memang agak menjadi faktor untuk menentukan bahawa saya abang dan dia adik. Sebab masa itu, sekolah pun lain tingkatannya. Tetapi, makin umur menginjak, bila sudah menjengah ke alam dewasa ini, batasan umur itu sudah semakin kabur. Umur saya 22. Umur dia 21. Apa bezanya? Dah tak membawa perbezaan ketara. Macam lebih kurang sebaya saja. Itulah penangannya apabila jarak umur adik dekat sangat.

Kepada Ameerul Ariffin, selamat menyambut hari lahir ke-21.

Umur keramat yang memisahkan antara remaja dan dewasa. Semoga berjaya menggenggam segulung ijazah dari sana. Oh, kami akan buat sambutan juga di tanah air ini. Akan pergi menikmati santapan yang istimewa untuk mengingati hari ulang tahun adinda. Nanti akan kami ambil gambarnya dan dihantar ke sana. Harap adinda janganlah cemburu. Haha!

p/s: Jangan lupa daftar mengundi di Pesuruhjaya Tinggi Malaysia!

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan