Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

13 Jun 2010

Masalah Tidur

Sudah 2-3 minggu saya mengalami masalah tidur malam. Tak tahulah kenapa. Biasanya memang saya ini jenis tidur lewat, tapi sekarang ini makin teruk. Lepas subuh baru boleh lena. Fikiran ini melilau macam-macam perkara. Mungkin juga risau. Mungkin juga teruja.

Adakah ini dikatakan insomnia? Kalaulah betul, saya sangat perlukan bantuan. Kadang-kadang saya rasa sangat tension sebab tak dapat tidur awal, walaupun dah merebahkan tubuh ke katil. Meskipun mata ini cuba untuk melenakan diri, tapi tak tidur-tidur juga.

Pelik juga sebab saya cuma alami masalah ini pada waktu malam. Kalau nak tidur siang tu senang lah pulak. Memang betul, satu benda yang normal untuk tidur lewat, tapi kalau dah sepanjang malam tak boleh tidur, apa kejadahnya ini!

Saya perasan masalah ini datang sejak saya mula uruskan program dalam sebulan ini. Mungkin sebab terlalu teruja agaknya, saya sampai berfikir tak henti-henti. Nak buat itu, nak buat ini. Bila dapat idea tu, sampai sanggup bangun tengah malam hendak catatkan dalam fail atau pun taip dalam komputer.

Tak sangguplah kalau macam ini. Kan senang kalau dapat tidur pada waktu sekian-sekian dengan senangnya, dan bangun pada waktu sekian-sekian. Semua ini membuat sistem rehat badan saya dah kucar kacir. Minggu depan saya dah nak pergi mengembara jauh. Nak berhadapan dengan jet-lag lagi, tentu bertambah haru-biru.

Ada sesiapa boleh bantu saya?

Wassalam.

3 komentar:

Liza berkata...

try to have a shower and then drink hot milo, before going to sleep read al-fatihah, 3 kul and ayat kursi, Insyallah, tidur lena

Noriffah Hidayati berkata...

azree
kita pun menghadapi masalah yang lebih kurang sama
saya akan terjaga tengah malam untuk beberapa kali.
mula berlaku semenjak attachment
adakah tekanan?
rasanya begitu.terlampau banyak berfikir

faiz berkata...

saya da pengalaman tak tidur 3 tahun...banyak kan baca al-quran
KISAH PEMUDA TAK TIDUR 3 TAHUN......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan