Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

25 Ogos 2014

Kejutan Hari Lahir ke-27

image

SURPRISEEEEEE!

Tak terhidu dan terjangka langsung saya akan mendapat kejutan untuk sambutan hari lahir tahun ini.

Rasa macam tak  percaya sebab saya sendiri pun tidak merancang untuk membuat apa-apa sambutan sebab tidak rasa seperti telah mencapai apa-apa yang signifikan lagi setakat ini. Memang pelan nak lalui tarikh keputeraan saya secara biasa-biasa saja.

Awalnya, saya diajak oleh Hafiizh untuk menemani dia untuk ke satu majlis rumah terbuka hari raya di The Curve. Katanya majlis itu akan dihadiri oleh tetamu kenamaan, jadi saya kena pakai sepersalinan Baju Melayu lengkap. Entah kenapa tanpa banyak bicara saya setuju sahaja. Kebetulan memang berkelapangan ketika itu.

Ada juga saya tanya-tanya tentang siapa penganjur majlis itu, tapi dijawab oleh Hafiizh dengan jawapan yang tidak membuat saya ragu-ragu. Lagi pun, siapa yang tak hendak makan percuma kan? Pergi sajalah tanpa banyak soal.

Saya jemput Hafiizh di stesen LRT dan kami terus ke Mutiara Damansara. Hafiizh masih berpakaian biasa sedangkan saya sudah siap berbaju Melayu siap bersamping songket. Kata dia, konon hendak bertukar di The Curve.

Saya disuruh untuk tunggu sekejap di dalam kereta di tempat parkir kerana Hafiizh hendak menukar baju. Masa itu saya masih lagi tak dapat hidu apa-apa. Memang lurus betul! Hampir setengah jam juga saya tunggu dalam kereta. Hendak keluar jalan-jalan, saya segan sebab tengah pakai Baju Melayu penuh!

Bila Hafiizh turun mendapatkan saya, saya sudah naik hairan kerana dia masih belum bertukar. Memang pelik sangat masa itu sebab dia ajak saya untuk naik atas menemankan dia jumpa seseorang sebelum dia tukar baju.

Waktu itu, memang saya rasa pelik yang amat amat sangat sebab terpaksa pakai baju Melayu bersongkok dan bersamping di tengah-tengah gedung membeli belah di waktu malam! Tapi saya tebalkan muka saja sebab berpendapat kalau ada majlis, tentu bukan saya seorang yang berpakaian sedemikian.

Kami berdiri terpacak sebentar di depan pintu masuk Hotel Royal Bintang yang letaknya di The Curve. Kononnya Hafiizh tengah tunggu seseorang untuk hantarkannya samping yang dia tertinggal. Sibuk benar dengan telefon dia. Saya masa tu dah mula rasa pelik.

Tiba-tiba saya tertoleh ke restoran Johnny Rocket yang terletak bersebelahan pintu masuk Hotel Royal Bintang. Saya ternampak macam kelibat orang yang saya kenal. Dua kali pandang, rupanya yang saya nampak itu dua orang adik saya. Wah apa mereka buat di sini?

Saya beritahu Hafiizh. “Eh, Hafiizh. itu dua adik aku. Jom kita pergi saya?”.

Tiba-tiba, dengan tak semena-menanya dia menarik tangan aku menuju Restoran Johnny Rocket. Saya pelik. “Yang kau tarik tangan aku kenapa? Memang aku nak pergi sana pun. Kenapa kau yang teruja lebih?” kata saya dalam hati.

“SURPRISEEEEEEEE!!!!!!”

Saya jadi blur sekejap. Terdengar bunyi bising daripada para pekerja restoran Johnny Rockets menjerit-jerit. Lepas itu seorang demi seorang wajah rakan yang dikenali muncul. Baru saya perasan… rupa-rupanya…… ini semua satu helah!

Seluruh restoran menyanyikan lagu Happy Birthday. Saya terpaksa control macho ketika itu, sebab semua orang tengok saya. Kawan-kawan saya sibuk merakam gambar dan video. Saya pun meniup kek hari jadi berperasa coklat.

Terima kasih semua!

********************

Ribuan penghargaan kepada yang telah sudi datang membuat kejutan itu, dan juga semua yang telah tidak lupa memberikan ucapan selamat hari lahir tak kira di Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp, atau juga secara bersemuka. Saya amat-amat menghargainya.

Ia memberikan saya kekuatan semangat untuk bangkit dan terus menjadi manusia yang lebih baik di masa hadapan – kerana kehidupan dikelilingi oleh orang-orang yang istimewa ini.

********************

*Kek Hari Lahir saya telah dibuat khas oleh Shatira melalui Bakes and Bites. Memang sangat sedap! Boleh hubungi beliau melalui Instagram – @bakesandbites.

1 komentar:

Khir Khalid berkata...

Selamat menyambut hari lahir saudara Azree. Semoga sentiasa dikurniakan kesihatan, diberkati kehidupan sekeluarga & tercapai segala yg dihajati... aamiin.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan