Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

05 Januari 2010

Perancangan 2010

Tiap kali masuk tahun baru, tentu apa yang hangat diperkatakan orang adalah tentang azam. Ada orang memilih awal tahun untuk memulakan segala perubahan dan semngat yang baru. Bagi saya sendiri, azam tidak hanya perlu tunggu awal tahun untuk dilaksanakan. Ia boleh dilakukan bila-bila masa. Semalam, hari ini, esok, bila-bila sahaja kita boleh senaraikan apa azam kita. Namun, apa yang penting adalah keyakinan dan disiplin diri.

Tapi, saya tak menafikan juga keperluannya. Biasanya, awal tahun barulah akan bermulanya perancangan yang baru, almanac yang baru, to a certain extend. Lagi-lagi kalau yang bersekolah tu, inilah bermulanya penggal baru persekolahan. Kalau dalam persatuan pula, tahun baru bermaksud tenure yang baru. Masing-masing sibuk memilih organizer atau perancang tahunan mereka. Tidak salah untuk merancang, malah ia merupakan satu keperluan - supaya kita punya hala tuju dan sasaran untuk sesuatu tahun.

Untuk tahun ini, ada beberapa projek yang menanti.

1. Malam Puisi UIAM - Februari 2010
2. Peperiksaan Akhir - April 2010
3. Projek Penulisan - Januari-Julai 2010
4. Kejohanan Wajadiri Nasional Silat Cekak (Pelaksana)- Julai 2010
5. Musim Sayembara Deklamasi Puisi Merdeka - Ogos 2010
6. Peperiksaan Akhir - November 2010
7. Pantun MAKUM - Disember 2010

Setakat ini, lebih kurang begitulah aktiviti saya untuk tahun ini. Tarikh-tarikh di atas ada yang masih tentatif lagi. Tetapi, serba sedikit, gambarannya begitu.

Untuk blog ini pula, saya juga ada perancangan. Kalau pada tahun lepas, saya telah membuat dalam 63 entri, maka pada tahun ini, harap-harapnya dapatlah mencecah hingga ke 80 entri. Maksudnya, dalam sebulan perlu ada sekurang-kurangnya 7 entri. InsyaAllah, boleh tu. Agak realistik jugalah dengan jadual harian saya.

Ya, begitulah lebih kurang perancangan 2010 saya. Nanti akan saya tambah lagi.
.
.
.

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan