Subscribe

14 Disember 2009

FEStKUM (Bahagian 1)

Syukur Alhamdullillah. Segala puji-pujian bagi Allah S.W.T. Perjuangan saya dan teman-teman sepasukan dari UIAM akhirnya berbaloi juga apabila pasukan kami berjaya merangkul pingat perak acara pantun berpasukan.

Benar kata Dee, pemantun ketiga kami, kalau tuhan nak bagi rezeki, dia akan bagi juga dan permudahkan laluan kami. Dan itulah apa yang menjadi pegangan kami ketika bertanding di dalam acara pantun Festkum 2009.

Tahniah kepada Hafifi, Malin, Dee, dan juga Ika yang telah berjaya sekali lagi mengharumkan nama UIAM di pentas pantun MAKUM. Juga kepada pemantun lain - Zack (Busana), Yana (Dokumentasi), Izwan (Jurugambar/Jurulatih Persembahan), dan saya sendiri sebagai pengurus pasukan. Walaupun hanya tiga orang yang berjuang di atas pentas itu, tetapi sesungguhnya, ini adalah kejayaan kami berlapan - pasukan pantun UIAM.

3 minggu berhempas pulas, berkorban masa dan tenaga, juga wang ringgit telah membuahkan hasil yang manis. Meskipun telah tewas kepada UKM pada perlawanan akhir, namun kami tetap berpuas hati.

Secara keseluruhannya, UIAM telah memenangi 1 emas dan 3 perak pada FEStKUM kali ini daripada acara dikir barat dan pantun. InsyaAllah, tahun depan akan bawa lebih ramai lagi kontingen!

p/s: Ini baru ucapan dahulu. InsyaAllah, laporan program FEStKUM akan dikemas-kini sedikit demi sedikit dalam minggu ini, termasuk gambarnya sekali. :)
.
.
.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan