Subscribe

14 Februari 2010

Happy Chinese New Year!

Kepada rakan-rakanku yang berbangsa Tionghua, saya dengan sukacitanya mengucapkan

SELAMAT TAHUN BARU CINA
GONG XI FATT CHAI!

Semoga tahun baru ini, memberikan kesejahteraan dan ketenangan kepada anda semua bersama keluarga tercinta; begitu juga keamanan kepada kita semua sebagai rakyat Malaysia.

Kalau nak diikutkan, saya juga ada sedikit darah Cina. Tapi sikit sangatlah. Dalam 1/8. Kalau tidak silap saya, moyang sebelah bapa saya adalah seorang berketurunan Cina. Tapi, mungkin kerana sudah begitu bergaul dalam masyarakat Melayu, maka dari segi amalan budaya, keluarga saya tidak begitu mewarisi budaya itu.

Apa-pun, jom makan yee sang ni! Selamat menjamu selera!
Italic

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan