Subscribe

Perkhidmatan Pengacaraan Majlis Perkahwinan

18 Mei 2009

Penanti Tidak Dinanti

Tumbuh sejajar berpohon rapat,
ditiup semilir datangnya mendung;
jangan dikejar yang tidak dapat,
takut tercicir apa dikendong.

Keputusan Barisan Nasional untuk tidak meletakkan calon di DUN Penanti saya sifatkan sebagai sebuah tindakan yang tepat. Ia adalah keputusan yang berani, walaupun pasti akan mendapat tentangan kecil sebahagian kecil penyokong BN. Walau bagaimana pun, sebagai sebuah parti politik, BN harus membuat keputusan yang kadang-kala tidak popular, demi mempertahankan hak rakyat.

Daripada membazirkan wang rakyat, adalah lebih baik kerajaan Barisan Nasional menumpukan kepada pembangunan negara yang lebih memerlukan perhatian para pemimpin kita. Tentu sekali kita sebagai rakyat berasa amat lelah sekali dengan pilihanraya kecil yang sekarang ini selalu sangat diadakan. Kalau ADUN di kawasan itu meninggal dunia, tidak mengapalah. Kita tidak boleh berbuat apa. Namun, kebelakangan ini banyak sangat pilihanraya diadakan atas alasan yang tidak sepatutnya.

Rakyat telah memilih anda, duhai pemimpin. Maka lunaskanlah segala tanggungjawab anda kepada mereka-mereka yang telah memberikan amanah dan kepercayaan tersebut. Usahlah terus-terusan bermain politik dan merebut kekuasaan dengan cara sebegini. Lakukan tugas anda sebaiknya, dan raih kepercayaan rakyat sepenuhnya, nescaya dari situ akan datang keberkatan.

Biarkanlah kata-kata yang menuduh bahawa pengunduran BN daripada pilihanraya kecil ini adalah kerana tidak yakin akan memenangi kerusi tersebut. Biarkan sahaja. BN sebagai pemegang tampuk pemerintahan pasti saja ada agenda yang lebih penting. Agenda untuk melaksanakan segala janji-janji kepada rakyat. Ya, ini adalah masa untuk kita bekerja. Bukan lagi untuk bersengketa di pentas politik.
.
.
.

2 komentar:

D'Rimba berkata...

Wah makin terkedepan nampak hasil penulisan sarat pemikiran.........

D'Rimba berkata...

Pasti ketulusan hati pejuang bahasa lebih mengguli mereka mulai saat ini.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan