Subscribe

26 November 2010

Dari Merah Ke Biru

Seperti yang telah dijanjikan, saya telah sekali lagi mengubah template blog ini.

Bukan sebab tidak berpuas hati dengan desain yang terdahulu, malah saya sendiri pun malas selalu tukar-tukar template blog kerana ia memakan masa dan usaha yang bukan sedikit. Setiap kali hendak tukar, pasti akan ada beberapa kekurangan sana sini yang harus diperbetulkan dari masa ke semasa.

Akibat aduan daripada beberapa pembaca yang menyatakan blog dengan template terdahulu agak lembab untuk dimuat-turun ke komputer; malah saya juga mengalami masalah yang sama setiap kali hendak mengakses blog ini di kampus, jadi saya merasakan ada sesuatu yang tak kena dengan template yang terdahulu yang menyebabkan ia agak berat untuk loading.

Kini, terimalah desain baru blog saya. Kali ini, saya cuba tampilkan konsep minimalist, yang mana hanya aplikasi-aplikasi penting sahaja akan saya sertakan di sini, dengan tujuan supaya blog ini menjadi lebih ‘ringan’ dan mesra pengguna.

Meski ada perubahan warna dari merah ke biru, saya masih mengekalkan warna putih sebagai latar kepada catatan entri bagi menampakkan unsur profesional dan bersifat lebih praktikal.

Juga, saya wujudkan beberapa segmen baru di atas – iaitu Portfolio, Kembara, Budaya, Undang-Undang, dan Kehidupan; iaitu 5 tema utama yang akan saya fokus dalam penulisan blog ini di masa akan datang.

Apabila berkelapangan, page-page ini akan saya isi dengan pautan ke entri-entri blog yang releven dengan tema berkenaan. Ia juga memudahkan bagi saya memantau hasil penulisan di blog ini.

Segala maklum balas amatlah saya hargai.

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan