Subscribe

09 Mac 2010

Hari Yang Panas

Hari ini saya rasa badan saya panas. Bangun saja daripada tidur, rasa tak selesa. Tidaklah sampai ke tahap panas demam, tapi rasa suam-suam. Ditambah pula dengan keadaan cuaca yang semakin membahang sekarang ni.

Aduhai, tak tahan saya dibuatnya. Hendak belajar pun rasa tak selesa.

Kalau dalam bilik tu, walaupun kipas dah dipasang hingga ke nombor lima, tapi tetap terasa berwap sangat. Saya cuba juga membuka tingkap, tapi sama sahaja. Malah nyamuk pula masuk bilik.

Rakan sebilik saya dah mula pasang kipas tambahan dalam compartment beliau. Waktu-waktu begini, kalau ada alat pendingin hawa alangkah bahagianya... nyaman sentiasa.

Dalam tidak selesa itu, perlulah juga saya meneruskan tanggungjawab saya. Hujung bulan ini dah mula final exam. Takut sungguh. Saya rasa masih lagi kurang bersedia. Semester ini sedikit leka agaknya. Ermm, tiap-tiap semester sebenarnya. heheh.

Sebulan dua ini perasaan saya kurang stabil. Entahlah kenapa. Ya, saya akui ada banyak kesilapan yang saya lakukan. Tak perlulah saya sebut di sini; tetapi semua orang melakukan kesilapan kan?

Masalahnya dengan saya ini, adalah saya jenis cepat down. Maksudnya, mood saya akan cepat terpengaruh dengan perkara-perkara yang mengganggu hati dan perasaan. Akhirnya, segala benda tak jadi.

Saya mahukan segala benda dalam keadaan perfect, barulah bersemangat nak buat kerja. Tapi, hakikat hidup tidak seperti itu. Ada-ada sahaja cabaran yang kita akan lalui. Maka, kita perlu belajar untuk mengawal perasaan. Itu satu skill yang saya perlu belajar. Saya perasan saya menghadapi masalah ini sejak sekolah menengah lagi.

Final exam tak lama lagi. Perlu sangat lupakan segala benda yang mengganggu jiwa ini seketika. Mudah-mudahan diberikan kekuatan.

Wassalam.

0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan