Subscribe

16 Disember 2009

FEStKUM (Bahagian 2)

Kali ini, saya ingin cerita berkenaan dengan kejadian pada hari pertama - iaitu 9 Disember 2009. Saya dan Zack telah bertolak lebih awal ke UKM untuk menghadiri mesyuarat Pengurus Pasukan FEStKUM di Panggung Seni, Dektar. Mula-mula agak takut juga untuk memandu ke Bangi. Tak pernah saya drive ke UKM. Kali pertama dan terakhir saya ke sana adalah pada tahun 2008 ketika menyaksikan Sayembara Deklamasi Puisi Merdeka MAKUM.

Pada hari Rabu tersebut, ramai mahasiswa kelihatan mula membanjiri DEKTAR secara perlahan-lahan. UKM saya rasakan seperti sebuah terminal bas pula apabila satu demi satu bas universiti sampai dan memunggahkan pelajar-pelajar dari 20 IPTA seluruh negara.

Sebenarnya, saya ada cerita yang sangat tragik berlaku hari itu. Di dalam semua orang sedang sibuk-sibuk dengan persediaan pembukaan Festkum, secara tiba-tiba kereta saya telah ditakdirkan rosak! Panik sungguh pada mulanya.

Dahlah tak kenal sapa-sapa di UKM ketika itu, kecuali Kak Liza. Itu pun, dia sedang sibuk dengan mesyuarat. Kereta saya tak boleh start enjinnya. Bayangkanlah betapa huru-haranya saya pada hari itu. Terkejar sana, terkejar sini. Jadinya, saya pun call ayah saya nak buat macam mana.

Ada orang cakap kalau kereta habis bateri ni, guna saja jumper. Masalahnya, bila saya guna jumper, masih tak boleh mula lagi kereta tu. Maka, berlakulah benda yang sangat saya tak boleh lupa. Ketika saya sedang terkontang-kanting betulkan kereta itu, maka berbarislah kontigen-kontigen dari semua IPTA di belakang saya di luar DEKTAR untuk sesi latihan.

Rasanya kalau siapa yang baca ni, terlibat dengan sesi raptai ni, mesti semua perasan saya yang terkontang-kanting membetulkan kereta tu. Bayangkanlah, wakil IPTA seluruh negara ada kat belakang saya sedang berbaris panjang. Aduhai...

Bateri kereta saya memang dah out habis. Jadi, terpaksa call AAM untuk datang dan gantikan dengan bateri baru. Dalam sejam juga tunggu. Saya sebenarnya sangat menghargai jasa ayah saya yang datang ke UKM untuk bantu saya selesaikan masalah kereta itu. Kalau tidak, memang mati akal dibuatnya. Alhamdullillah, bila dah godek-godek-godek, barulah semuanya okey. Terima kasih, papa!
.
.
.

2 komentar:

mr.syazwan berkata...

mmg badi FEStKUM kot...

kamunya kereta rosak mula2

kereta my friends rosak bila nk hbs event di UM...

haiiii.... mcm2.. haha

Azree Ariffin berkata...

wan, hahha macam tu ka? adoiii.

tapi, sekurang-kurangnya kereta kawan awak tu rosak bila event dah habis.. boleh fikir pasal kete je. Ni saya mana nak fikir pasal kereta lagi, psal pertandingan lagi... huhuh.

pepun, salam singga yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan