Subscribe

15 Ogos 2009

Cultural Team Promotion Show

Langit teja berpancar cahaya,
malam berseri hingga ke pagi;
Anak remaja pewaris budaya,
mengangkat seni bernilai tinggi.


Meskipun hujan datang merenjis tiba, ia tetap tidak menghalang semangat anak-anak muda ini untuk meneruskan Cultural Team Promotion Show di tangga besar, UIAM. Acara yang dianjurkan oleh Kelab Angklung UIAM ini diadakan khas untuk mempromosikan kelab-kelab kebudayaan yang bernaung di bawah Unit Kebudayaan dan Kesenian UIAM. Antara kelab yang terlibat adalah kelab puisi, teater, caklempong, gamelan, angklung, band, perkusi, zapin, dikir barat, nasyid, produksi, dan Ummul Qura.

Awalnya, acara bermula agak berterabur sedikit, lantaran hujan yang turun renyai-renyai sedikit merisaukan sekalian urus setia dan juga peserta. Saya juga yang bertindak sebagai juruacara majlis semalam dengan Cik Sayidah Mui'zzah agak terkesan dengan keadaan sedemikian hingga ia sedikit menjejaskan tugas kami. Tawaran tersebut telah diberikan kepada saya seminggu sebelum, tetapi hanya sehari sebelum majlis baru saya beri kata putus, dek kesibukan yang tak henti-henti. Saya kira, wajarlah saya memohon maaf kepada para urus setia yang telah bersusah payah menjayakan acara semalam, atas segala ketidak-sempurnaan.

Cik Sayidah Mu'izzah dan saya - berpakaian merah menyala. :)

Bagaimanapun, setelah setengah perjalanan acara, mood itu seakan-akan kembali naik dan alhamdullillah, hujan pun telah berhenti - seakan-akan memberi ruang kepada kami untuk meneruskan acara dengan aman. Barulah selepas itu, acara kembali hangat - dengan persembahan-persembahan yang berjaya mendapat tepukan yang gemuruh daripada para khalayak.

Di sini, ingin juga saya luahkan rasa bangga saya terhadap adik-adik saya dalam Kelab Puisi yang telah memberikan sebuah persembahan yang teramat best sekali melalui puisi teaterikal yang bertajuk "Hikayat Pekan". InsyaAllah selepas ini, akan ada lagi persembahan-persembahan daripada Kelab Puisi yang pasti akan memberikan kelainan - dalam usaha kami mengangkat martabat puisi Melayu ke peringkat yang lebih tinggi.

Pasukan Kelab Puisi UIA



0 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan