Subscribe

24 Julai 2009

Berjuang di Negeri Indera Kayangan

Minggu ini saya berkurung di dalam bilik. Balik kelas sahaja, setelah selesai segala perkara yang perlu dilangsaikan, saya akan terus ke bilik. Saya harus menghantar laporan Law Attachment Report pada pada hari jumaat. Selepas selesai program praktikal saya di Tetuan Firuz Jaffril, Aidil & Zarina sebulan yang lepas, saya tidak berkesempatan untuk menghabiskan laporannya berikutan terlibat dengan program yang berderet-deret.

Dalam masa yang sama, saya juga harus mempersiapkan diri untuk bertanding di UNIMAP, hujung minggu ini. Kedua-duanya perkara yang besar bagi saya. Law Attachment Programme membawa 5 jam kredit kepada keseluruhan PNGK saya. Satu jumlah yang sangat besar, kerana kebiasaannya subjek undang-undang hanya memperuntukkan 3 jam kredit.

Alhamdullillah, setelah bersengkang mata dalam seminggu ini, selesai juga tugasan itu. Rasa teramat puas apabila dapat melihat ia dicetak dan seterusnya dijilidkan. Lega sungguh - kerana kini saya boleh menumpukan kepada sesuatu yang telah saya nantikan sekian lama, iaitu Sayembara Deklamasi Puisi Merdeka MAKUM 2009.

Sayembara peringkat IPTA ini adalah penutup tirai kepada pertandingan peringkat negeri/agensi sepanjang musim deklamasi ini. Tahun ini, saya telah mengikuti SDPM dengan akrab. Tentunya perasaan berdebar-debar apabila telah menyaksikan sendiri pertandingan di Kuala Lumpur, Selangor dan PDRM tahun ini - dan kini tiba masanya untuk saya sendiri beraksi.

Saya akan bertolak ke UNIMAP malam ini - bagi meneruskan perjuangan saya dalam kategori sajak. Teman saya, Hafifi pula akan berjuang dalam kategori syair. Kedua-dua kami tahun ini akan mewakili Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Walaupun kemenangan yang dicari, tetapi sebetulnya apa yang lebih berharga adalah pengalaman itu sendiri.

Doakanlah kejayaan kami, di negeri Indera Kayangan.

6 komentar:

akumurba berkata...

SELAMAT BERJUANG DAN BEROLEH KEJAYAAN DI PERLIS!

MisterZyl berkata...

selamat berjaya Azree!

MisterZyl berkata...

Azree.. nanti kalau ada maklumat2 aktiviti / program sastera.. inform kat aku jugak ok..

Salam-Sejahtera

Ahada Aihara berkata...

azree, all the best.... =)

Syamputra Razali berkata...

salam
azree.. macam mana di perlis?

berjaya?

harap harap berjaya yer..

MisterZyl berkata...

sudah pulang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tapak Iklan